Zoetermeer | Gepubliceerd op: 18 april 2012
Pitch
Borrellen wordt een stuk spannender met bv. Pomodori al Forno van Sacla: een antipasti met stijl. http://pr.co/p/000or6
• Italiaans antipastimerk verrast met smaakvolle ovengedroogde tomaten

• Unieke receptuur, in eigen huis ontwikkeld

• Veelzijdig tomaatje: ideaal als borrelhapje of finishing touch in salades

• Verkozen tot Product van het jaar 2012
Details

Een mediterraan voorjaar in de Hollandse keuken! Met de unieke receptuur van Saclà’s Pomodori al Forno haal je het echte, pure Italië in huis. In een handomdraai verras je vrienden en familie met een smaakvol borrelhapje, salade of pasta door het gebruik van vlezige, zoete ovengedroogde romatomaten.

Wie van de Italiaanse eetcultuur wil genieten, kan naar Italië afreizen of een goed Italiaans restaurant opzoeken in eigen land. Echter, uit onderzoek blijkt dat Hollanders liever thuis afspreken dan uitgaan naar een restaurant of kroeg. 62% van de ondervraagden zegt zelfs niets gezelliger te vinden dan thuis met vrienden en familie eten en borrelen. Saclà, de belangrijkste producent van antipasti in Italië, zorgt ervoor dat we ook in Nederland niet meer de deur uit hoeven voor een intense, Italiaanse smaakbeleving.

Saclà’s paradepaardje: ovengedroogde tomaten
Met Pomodori Al Forno bedient Saclà de echte fijnproevers. Het Italiaanse familiebedrijf heeft dit unieke product na jarenlang onderzoek in eigen huis ontwikkeld en is de enige producent ter wereld met deze receptuur en bereidingswijze. Om de tomaatjes op tafel te krijgen worden ze geteeld in de regio Emilia Romagna in Noord Italië. Deze speciaal geselecteerde romatomaten worden op het meest optimale moment geoogst waardoor alle goede stoffen (zoals lycopeen, een antioxidant) behouden blijven. Vervolgens worden ze in manden vervoerd om beschadiging te voorkomen. Geheel ontveld worden de tomaten héél langzaam, op lage temperatuur (30 graden) in de oven gebakken. Hierdoor krijgen de Pomodori al Forno hun intense, volle smaak en niet te versmaden rode kleur. Vervolgens worden ze gemarineerd in heerlijke olie met mediterrane kruiden. Het hele proces van oogst tot de pot duurt nog geen 24 uur.

Dat ovengedroogde tomaten veel verschillen van zongedroogde tomaten, proef je direct. Zongedroogde tomaten zijn iets taaier van structuur en minder zoet zijn van smaak dan de vlezige ovengedroogde tomaten. Omdat de intens zoete tomatensmaak behouden blijft tijdens het droogproces,  is Pomodori al Forno een veelzijdige smaakmaker: als finishing touch in de salade, op een pizza, een toastje of stokbroodje met een lekkere laag roomkaas eronder of gewoon om zo op te snoepen. Pomodori al Forno is verkrijgbaar in drie smaken: Capperi, Olive en Piccanti.

Product van het jaar
Als kers op de taart is Pomodori al Forno door de Nederlandse consumenten verkozen tot product van het jaar 2012 in de categorie antipasti. Pomodori al Forno is het enige groenteproduct met dit label en wordt geroemd om zijn innovatieve karakter en krachtige smaak. Gedurende het hele jaar mag Saclà het label communiceren op hun verpakkingen.

------------------------------------------------

Noot voor de redactie:
Wilt u meer informatie over Pomodori al Forno of Saclà? Neem dan contact op met PR-bureau Kroon op het werk via info@dekroonophetwerk.nl of bel naar 020-482 08 24 Zie ook: www.sacla.nl.

Over Saclà

Saclà werd opgericht in Asti in 1939. Het doel van het bedrijf was het zorgvuldig conserveren van de oogsten van de vruchtbare regio Piemonte in Noord West Italië, waar het bedrijf nog steeds is gevestigd. Vandaag de dag biedt Saclà een uitgebreid assortiment producten als pesto en pastasauzen, antipasti op olie, tafelzuren en een breed assortiment olijven. Niet alleen in haar thuismarkt, maar wereldwijd. Alle producten worden geproduceerd in Italië, waarbij gebruik wordt gemaakt van de beste, vers geoogste groenten en traditionele recepten, met een uitgesproken aandacht voor kwaliteit. Saclà is nog steeds een familiebedrijf, en wordt tegenwoordig geleid door de tweede en derde generatie van de familie Ercole.